Norges mest aktive brettspillklubb på nett!
9 spillere hadde tatt turen og en 10. var på vei. Vi startet med det hele med en god runde Diamant. Saulius ble 9. spilleren og fikk en trefigur fra Ice Flow og en papirlapp som kiste så var vi klar. Som vanlig ble det fantastisk stemning og førstereisfolket i Grotten, Marion og Tørres kom godt inni det. Tror det ble Kjell Henrik som vant det hele til slutt?!?
Superstemning! Sjelden skaper spill mer engasjement og latter.
Ingen ville dele seg og Rune var på vei. 6 nimmt kom på bordet, og selv om Daniel og Tørres ikke skjønte bæret, så klarte de seg sånn noen lunde. Sveinmain og Marion hadde spilt dette før og med litt flaks klarte de begge å få null poeng og kunne dele seieren.
6 nimmt – et helt greit spill!
Rune ankom, og hva skulle vi spille med 10? One night ultimate werewulf ble foreslått. Kjell Henrik lastet ned appen og Sveinmain tok en hurtiglesing av reglene. Et kvarter senere var vi i gang, og som vanlig i dette spillet skjønner veldig få veldig lite i første runde og diskusjonen blir beskjeden. Men varulvene tapte første runde, dermed prøvde vi en runde til. Denne gangen var diskusjonen mye mer høylytt, og anklagene haglet. Varulvene og deres sammensvorne tok seieren denne gangen.
One Day Werewolf – litt kjekt, men passer nok best på leir/hyttetur!
Ant gikk hjem og vi delte oss i et bord på 4 og ett på 5. 4 stk spilte Flamme Rouge, et fantastisk sykkelspill utviklet av noen dansker. Saulius, Tørres, Robert og Kjell Henrik kjempet alle om å klare å rykke fra de andre siste kilometeren før mål som er det røde flagget – Flamme Rouge. Her kan det gis full gass tidlig, men vil det holde helt inn? Tror det ble Robert som tok seieren. PGs svar på Lance Armstrong…
Flamme – kanskje det beste racingspillet som finnes der ute. Løp og kjøp!
På 5er bordet tok Sveinmain frem Samara. Et spill med en morsom og unik tidsskala. Alle måtte få tak i verktøy, og desto mer verktøy, og desto kjappere en fikk tak i det, desto bedre bygninger og fordeler kunne en få. En kunne også formere seg og plassere en dame bakerst på tidsskalaen, og dermed hadde en fått en ny brikke til i spillet. Det ble mye fødsel en periode, og årene gikk fort. Sveinmain fikk hospitalet som var kanskje litt for sterkt, hvor de andre måtte hive sin sist anskaffede bygning. Dermed ble det en enkel seier på han, med Daniel som nr. 2, Marion 3, Roger 4. og Rune 5.
Bortsett fra hospitalet var Samara en kjekk opplevelse. Men med Kickstarterspill så hiver de på masse ekstra stash som ikke alltid gavner spillet!
Flere gikk hjem og vi var 4 spillere igjen. Sveinmain, Kjell Henrik, Marion og Saulius. Saulius foreslo Cacao, og dermed var vi i gang. Marion hadde ikke spilt det før, men tok det fort! Det ble som vanlig jevnt og det måtte fintelling til på slutten. Sveinmain klarte å snappe seieren foran de andre denne gangen og kunne spise Cacao til neste mandag.
Cacao – kjapt, kjekt, og læres enkelt – men likevel dypt. Et flott spill med 3 og 4 spillere. Har tilgode å prøve det med 2!