Norges mest aktive brettspillklubb på nett!
Da var det endelig mandag igjen og hele 7 spillere fant veien til Norges eneste brettspillgrotte! Åpningsseremonien bestod av det alltid festlige Camel Up. Gjetting, satsing og høy latter faktor er faste ingredienser. Camel Up er et spill som passer utmerket i familiesetting, men også noen die hard PG-ere liker dette spillet. Det ble høy satsing og dermed stor fallhøyde. Ut av ingen ting vant Pift (som alltid er en farlig outsider i spill han egentlig ikke liker) med god margin.
1.Pift 23 2.Peter 20 3.Black Ant/Saulius 15 5.Vegard/Main 11
Så ble gjengen delt inn i to bord. Sveinmain hadde lest reglene til El Grande og fikk med seg All Time Thinker’s Dreamteam; Black Ant,
Saulius og Peter. Så Sveinmain hadde allerede beregnet ekstra tid til denne sesjonen. Tysk tekst på kortene kompliserte det hele litt, men
Hollender på nabobordet kunne hjelpe til en del. Black Ant satset høyt på tårnet men fikk dermed lite spredning i styrkene sine. Peter klarte dette bedre, mens Sveinmain spilte uskyldig og kapret mange 2.og 3.plasser som også gav poeng. 9 runder med PG’s dreamteam tok like lenge som to spill på nabobordet. Men alle koste seg med plaging og sabotasje. Sveinmain hadde lest reglene og visste hva som gav mest poeng. Han tok dermed
en overlegen seier.
1.Sveinmain 139 2.Peter 111 3.Saulius/Black Ant 85
På nabobordet var det mer tempo med PG’s raskeste spillere. Et annet
Kramerspill, Maharadja, ble tatt fram igjen. Ingen husket sist gang det ble spilt og til og med Hollender måtte sjekke noen regler. Hollender var startspiller og ingen tok den fra ham, slik at han fikk majoritet to ganger på rad og dermed mest inntekt. Målet er å bygge 7 palasser og helst som første mann. Rekkefølgen på reisesporet ble flittig endret, mens rollene ble ganske uendret. Pift bygget mange hus, men uten særlig reising ble det liten inntekt. Hollender fikk bonuspenger da han var den eneste som bygget i en by hvor arkitekten befant seg og så ut til å ha cruisecontrol til seieren. Men Vegard gir seg aldri og kom sterkt tilbake. Han bygget mye og med majoritet, mens Hollenders inntekt ble drastisk redusert. Pift fikk endelig penger, men det var for sent til å snu spillet. Hollender og Vegard bygget hver sitt sjuende palass og
dermed ble det fintelling. Først ble Vegard kåret til vinner med mest penger, men alltid ærlige Pift så at han hadde majoritet i den siste byen og burde få 11 gull. Dermed mistet Vegard 4 gull og gav så seieren til Hollender som hadde 1 gull mer. Hollender og Vegard likte Maharadje godt, men senstarter Pift forventer mer av spillet med større
besetning.
1.Hollender 7 2.Vegard 7 3.Pift 4
Village ble neste spill. Hollender serverte en kort oppfriskning og spillet
var i gang. Hollender valgte å fylle kronikken raskt og leverte varer til markedet. Pift satset alt på Alfa-kurs og sendte nesten alle sine menn til kirken. Noen gav ham poeng, mens andre forble resten av spillet i Alfa-sekken. Vegard reiste og leverte varer. Både gravplassen og kronikken ble temmelig fulle etter 3 runder og spillet var over i runden da Pift sendte sin siste mann til kronikken. Pift fikk mange poeng i kirken og i rådhuset, mens Vegard (28) og Hollender (24) fikk mest på markedet som ikke skal undervurderes. Vegard og Pift er klar for en ny runde om kort tid.
1.Hollender 56 2.Vegard 42 3.Pift29
De fleste spillere gikk hjem, men Saulius, Peter og Sveinmain spilte en runde med Rattus. Saulius vant denne gangen.
1.Saulius 15 2.Sveinmain 10 3.Peter 8
På lørdag er det Summer Games i PG Pub og neste mandag er det nye sjanser i PG Grotten!