Norges mest aktive brettspillklubb på nett!
Første spillkveld i 2005.
Nå skulle juleinnkjøpene testes ut. Svein hadde fått kjøpt inn Ticket to Ride til jobben og Pitchcar til Jungelgjengen i kirka, så alt lå til rette for en flott kveld. Banemester Tore gikk raskt igang med å bygge baner. Det viste seg desverre for både SveinT. og Sveinmain at Tore også hadde greie på å knipse bilene rundt banen også. Vi kjørte selvfølgelig kvalifisering. SveinT. utnyttet det med å kjøre sist, slik at han kunne få startposisjon 3 istedet for 2, og dermed få yttersving. Tore tok 2 raske seiere på pistolbanen og kålormbanen, dvs. bane 6 og 9. Så dukket Ingvar opp, og vi telte opp og begynte på ny. Kvalifiseringsmester Ingvar kjørte kvalliken på 4 knips med den røde ferrarrien sin. Vi andre i Mclaren, Honda og Skoda lå fra 8 knips og oppover. Han gjorde det så godt at han fort begynte å lære oss hvordan vi skulle knipse bilen for å få den til å skyte fart bortover. Ingvar fikk så inn en 2. plass, og virket fornøyd, mens Tore igjen var mester. Ingvar vant selvfølgelig neste kvalifisering også, men når han kom under press, badla det seg litt for han, teknikken sviktet, han fikk både motortrøbbel og punktering på en gang, og det bare fortsatte utover turneringen. Men kvalikken var han en mester. Tore og Ingvar fikk den glede å bytte på de 2 siste plassene i de 3 siste løpene, og SveinT. og Sveinmain delte på de 2 første. Etter 4 runder vant Sveinmain med 32 poeng, foran SveinT. med 30, Tore med 27 og kvallikkongen Ingvar på 23.
Da var det Ticket to Ride, årets spill i Europa 2004 som sto for tur. Sveinmain hadde tatt ett raskt regelstudie på forhånd, og satte de andre raskt inn i reglene, som var lette å lære. Det ble trangt om plassen i sentrale strøk i USA fant vi fort ut at det med seierspoeng ble bare stress og telle opp fortløpende. Vi tok heller en samling på slutten. Sveinmain, Tore og Ingvar kranglet om rutene, mens SveinT. samlet kort på kort i fred og ro. Tore og Sveinmain fikk noen litt lengre strekk, mens Ingvar måtte bygge litt på kryss og tvers. Så kom Amerika rundt banen til SveinT. Han la ut den ene utkantbanen etter den andre, og blant annet en del 6 er baner. Sveinmain lå bra an til å klare Los Angeles – Chicago, da Ingvar helt uforstående torpederte hele togprosjektet med 3 raske tog. Svein kjørte en rask torpedo tilbake, og dermed var begge satt litt tilbake. Tore og SveinT. fikk bygge i fred og ro. Og Amerika rundt banen ble bare lengre og lengre. Til slutt hadde ikke SveinT. flere tog igjen. Det var tid for opptelling. Etter 4 oppdrag sto Sveinmain igjen med 4 poeng. Ingvar hadde 16 og Tore og SveinT. hadde 43. De to sistnevnte hadde noen lykkeruter. SveinT. skulle bygge 2 nesten identiske strekninger på henholdsvis 21 og 22 poeng, og Tore skulle også bygge i samme område hele tiden. SveinT. hadde lengste rute og kasserte inn 10 poeng. Ingvar og Svein hadde en rute hver som gav minus. Så var det bare å begynne å telle tog. SveinT. hadde de fleste 6 togsrutene og vant overlegent med 129 poeng. Tore var nermest med 92, Ingvar havnet på 66 mens Sveinmain endte på 52. Hadde det ikke vært for en viss torpedo så hadde han hatt 32 poeng ekstra, men alikevel så alt for langt bak. Men for å sitere en kjent jernmann i jernbaneland: I`ll be back….. Om 14 dager!!!